Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 19:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 mar 2007, o 20:24 

Dołączył(a): 1 mar 2007, o 20:12
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam wszystkich Wilków Morskich ;)
Jakiś czas temu (po wcześniejszych przygodach z kajakami) zapragnąłem zostać posiadaczem własnej łódki, a dokładniej kanu (czy canoe jak kto woli). Po rozmowach z ludżmi użytkującymi taki sprzęt prawie "na codzień" doszliśmy wspólnie do wniosku, że zakup kanu wiąże się z wydatkiem około 2000 zł. Dlatego (żeby nie było tak lekko ;) ) postanowiłem zrobić coś takiego: http://jemwatercraft.com/images/prodima ... ctures.htm
Pojawiły się jednak pytania z cyklu: jak to zrobić....( i tak trafiłem na to forum ;) )
Dlatego zwracam się do Was z pytaniem dotyczącym sklejki:
Chciałbym, żeby moja łódka posiadała kolor naturalnego drewna (czyli naturalny kolor sklejki, tak aby było widać słoje i fakturę drewna). Jak to osiągnąć? Czym zaimpregnować drewno? Czy po "obłożeniu" burt i dna matą i pomalowaniu/utwardzeniu osiągnę taki efekt?
Będę wdzięczny za wszystkie sugesię.

Pozdrawiam

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2007, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2006, o 10:10
Posty: 158
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cześć
To na początek. http://www.guillemot-kayaks.com/guillemot/image/tid/70

Widziałem gdzieś tu na forum linka do galerii zdjęć z budowy kajaka jakiegoś zagranicznego znanego producenta kajaków i canoe ze sklejki. Podobnej klasy jak w galerii z linka. Nie mogę teraz znaleźć. Zdjęcia pokazywały, że robią to przez położenie jednowarstwowego laminatu szklanego. Takie coś daje prawie zupełnie przezroczytą powłokę o widocznej tylko z bliska strukturze maty szklanej. Potem to szlifowali lekko na gładko i ponownie kładli warstwę ale już samej żywicy bez maty szklanej (taki jakby lakier). Nie wiem tylko jaka to była żywica. Napewno nie epoksydowa bo ona ulega degradacji od promieni słonecznych UV.
.....
ooo znalazłem jakąś galerię z budowy (strzałki nawigacyjne na dole )
http://oneoceankayaks.com/Wshophtm/Shop1.htm

hmmm, oczy same się śmieją na widok tych arcydzieł :)

......
jeszce pare galerii: http://www.clcboats.com/letters.php

......
proszę bardzo cos dla miłośników trimaranów http://www.clcboats.com/boats/sailrig_photos.php


Ostatnio edytowano 2 mar 2007, o 16:07 przez gelorad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2007, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Do drewna najlepszy jest epoksyd
Do takiego laminatu lepsza jest mata a nie tkanina. Powinna mieć luźny, płócienny splot
Do przezroczystych laminatów używa się specjalnych żywic (tzw. transparentnych)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2007, o 22:56 

Dołączył(a): 1 mar 2007, o 20:12
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Trochę to napisane w języku mało zrozumiałym dla laika, ale chętnie chłonę wiedzę :) A czym, według Was, została uszczelniona łódka na załączonym zdjęciu? Linka do tej konstrukcji znalazłem chyba na tym forum http://www.gsahv.pp.fi/oss3/oss3.htm
Pozdrawiam

Adam


Załączniki:
dug07.jpg
dug07.jpg [ 34.3 KiB | Przeglądane 11318 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2007, o 17:45 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burty zostały tylko przyklejone do dna żywicą epoksydową z jakimś włókiennym wypełniaczem,to czółenko zostało zbudowane z półcalowej sklejki (12 mm),budowniczy pisze że dało to wystarczającą powieszchnie klejenia i nie używał tkaniny szklanej do wzmocnienia połączeń,poza łączeniem elementów dna.Jako wykończenie użył tylko pokostu.

[ Dodano: Sob 03 Mar, 2007 17:55 ]
aha a co do przeżroczystego wykonczenia drewna tkaniną szklana i epoksydem to po przesączeniu tkaniny żywica i po zżelowaniu,to całość sie lekko szlifuje i maluje jeszcze raz żywicą i tak aż uzyska sie gładką powieszchnie,po tym całość lakieruje się lakierem bezbarwnym,poliuretanowym z filtrem UV.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2007, o 21:11 

Dołączył(a): 5 kwi 2007, o 16:38
Posty: 1
Lokalizacja: olsztyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
czesc Wam. piszecie o przezroczystych laminatach do drewna jak wam sie wydaje czy moze to uchronic lódke przed tym robactwem co sie wwierca w kadlub? ktos moze sie orientuje w cenach tych specyfików?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2007, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
skrzynia napisał(a):
uchronic lódke przed tym robactwem co sie wwierca w kadlub

Zamierzasz pływać po ciepłych morzach?
Świdrak tylko tam grasuje. On atakuje w miejscach gdzie ma dostęp bespośrednio do odkrytego drewna ( np zdarcie farby o keję). Dobrze położona farba czy lakier zabezpiecza przed tym cwaniaczkiem więc laminat tym bardziej ochroni łódkę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2007, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
A czy sklejke tez zajada taki swidrak?

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2006, o 10:22
Posty: 66
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
A co sobie będzie żałował. :wink:

_________________
pozdrawiam, stopy piwa nad kilem,
stary żeglarz
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... eglarz.gif


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2007, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mess napisał(a):
czy sklejke tez zajada

Wybredny jest :wink: , kleju żreć nie będzie.
Co innego smakowity, lity mahoń
Oprócz tego miałby problemy techniczne z drążeniem kanału (sklejka czasem może być zbyt cienka dla niego)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 15:24 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 11:56
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Zapraszam
http://canoesworld.nazwa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2009, o 07:07 

Dołączył(a): 12 maja 2009, o 10:28
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
a jaki jest ciężar laminatu na sklejce?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2009, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To zależy czym laminujesz i jak skutecznie :) Generalnie wystarczy jak przyjmiesz masę maty/tkaniny użytej do laminowania i dodasz do tego masę żywicy, której będzie ok. 2 razy więcej (wagowo). Poniżej tej ilości żywicy raczej nie zejdziesz w wykonaniu amatorskim (odpowiada to zawartości szkła ok. 30 procent). czyli przy macie 450g/m kw możesz w zaokrągleniu przyjąć masę laminatu 1,5 kg/m2 (przy jednej warstwie)*

Zasadniczo to najbliższe prawdy co można podać, bo bardzo zależy od wykonawcy, jego doświadczenia, ile potem tego zeszlifujesz ;) itd.

*biegli w piśmie nie czepiać się, nie podaję dokładnie tylko orientacyjnie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2009, o 07:28 

Dołączył(a): 12 maja 2009, o 10:28
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dzięki za informację!
Rozglądam się za za jakąś małą mieczówką do zrobienia. Mam kilka typów, m. in. Seggerling. Projektant podaje jako materiał podstawowy sklejkę gr. 6 mm lakierowaną kilkakrotnie. Czy nie lepiej by było zastosować sklejkę 4 mm + oblaminowanie transparentne?
Da to podobną wytrzymałość i ciężar, jednak lepiej zabezpiecza przed wodą i jest łatwiejsze w utrzymaniu. Chyba, że się mylę? Jaką grubość laminatu (i ciężar) musiałbym zastosować, aby skorupa była w miarę wytrzymała? Zależy mi na jak najlżejszej skorupie, bo zamierzam to cudo wozić na dachu samochodu (max. 75 kg).
Czy do laminowania transparentnego potrzebuję specjalnej maty szklanej i żywicy? Czy to jest kwestia grubości i wykonania?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2009, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 18:25
Posty: 127
Lokalizacja: Irlandia
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Witam! Postanowiłem zmienić poszycie mojej łupinki , i postaram się krok po kroku pokazać co się dzieje z epoksydem na sklejce . Lakier już znalazłem z uv , no to do roboty , jutro następne zdjęcia .

[ Dodano: Pią 03 Lip, 2009 17:22 ]
Następne etapy .
A tak dla wiadomości ceny:
bryt sklejki 6mm - 11E
250 ml żywicy - 17 E
piwo karpackie - 1.25 E

[ Dodano: Czw 09 Lip, 2009 07:26 ]
a gdzie są zdjęcia które tu były ????????????? Ktoś tu pogrywa w cóś???????

[ Dodano: Pią 10 Lip, 2009 20:37 ]
Dzisiaj skończyłem burty , długo trwało ale znacie ceny . W poniedziałek szlifuje , jak dam radę dodam zdjęcia wieczorem . Miłego

[ Dodano: Wto 14 Lip, 2009 13:32 ]
jedna burta oszlifowana i moim zdaniem nie uzyska się widoku materiału w tym wypadku sklejki tylko oszlifowane płótno . Może moje płótno za gęste ale efekt końcowy będzie ten sam . użyłem płótna szlifierskiego 40 . Teraz wypełnić trzeba samą żywicą ubytki po szlifowaniu i będe malował nie lakierował , z racji faktury która pozostanie a nie będzie to faktura sklejki na 100% . Za tydzień jak się uda wszystko dodam foty końcowe . Podro

[ Dodano: Wto 14 Lip, 2009 19:36 ]
Dziś wieczorem po szlifowaniu położyłem warstwę żywicy na próbę , faktura sklejki widoczna ale i płótno . Jeśli jednak będzie się mocno szlifować płótno by potem dostać fakturę sklejki to płótno jako takie nie będzie miało tej samej wytrzymałości i wszystkie połączenia sklejki muszą popękać w trakcie użytkowania żaglówki . Proszę o opinie


Załączniki:
Komentarz: dbaj o zdrowie
bhp.JPG
bhp.JPG [ 47.14 KiB | Przeglądane 3679 razy ]
Komentarz: używana żywica
materiał2.JPG
materiał2.JPG [ 48.2 KiB | Przeglądane 3679 razy ]
Komentarz: płótno które użyłem
płótno.JPG
płótno.JPG [ 75.62 KiB | Przeglądane 3678 razy ]
Komentarz: faktura2
po szlifowaniu.JPG
po szlifowaniu.JPG [ 71.56 KiB | Przeglądane 3676 razy ]
Komentarz: faktura1
po szlifowaniu1.JPG
po szlifowaniu1.JPG [ 59.41 KiB | Przeglądane 3676 razy ]
Komentarz: żywica z materiałem
b4.JPG
b4.JPG [ 60.55 KiB | Przeglądane 3685 razy ]
Komentarz: nowe poszycie
b1.JPG
b1.JPG [ 40.81 KiB | Przeglądane 3683 razy ]
Komentarz: szkieletor
bluma2.JPG
bluma2.JPG [ 54.94 KiB | Przeglądane 3693 razy ]
Komentarz: naga
bluma1.JPG
bluma1.JPG [ 33.6 KiB | Przeglądane 3694 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL