Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 cze 2024, o 05:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 cze 2010, o 12:07 

Dołączył(a): 16 cze 2010, o 11:52
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
witam was wszystkich i prosze o pomoc. znalazlem na forum i na allegro oto ten jacht

viewtopic.php?f=1&t=5159

moje pytania sa nastepujace:
co sadzicie o cenie tego jachtu?
jaka cene zapropnonowac sprzedajacemu?
czy ten jacht bedzie to dobre rozwiazanie dla rodziny z 2 dzieci jako pierwszy jacht??

jestem zainteresowany kupnem tego achtu i prosze o male doradztwo :oops: :D

z gory dzieki i pozdrawiam wszystkich!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2010, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17329
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2189
Otrzymał podziękowań: 3600
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Prawdę powiedziawszy, to sensu mało jest kupować "gołego" Viggena w Polsce. W Szwecji czy Danii można kupić za zdecydowanie mniejsze pieniądze.

swinoujscie1 napisał(a):
czy ten jacht bedzie to dobre rozwiazanie dla rodziny z 2 dzieci jako pierwszy jacht??
Każdy pierwszy jacht jest super :-) Mam dwóch kolegów, którzy są armatorami Viggenów i całkiem sobie chwalą ten typ łódki, ale... trzeba by go doposażyć a to z kolei kosztuje, więc radziłbym Ci kupić jacht z pełniejszym wyposażeniem lub pojechać do Skandynawów i kupić u nich.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2010, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Viggen na rozpoczęcie wydaje się OK Warto obejrzeć i sprawdzić, czy rzeczywiście jest gotowy do żeglugi. W przeciwnym razie opcja kupowania w Szwecji jest niezla. Trzeba pamietać jednak o konieczności dwóch wyjazdów (nie w pojedynke) do Szwecji - czas i pieniądze.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2010, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Check lista przed zakupem łódki
KADŁUB
1. miejsce i rok budowy, numer stoczniowy
2. czy są jakieś widoczne uszkodzenia, otarcia laminatu - gdzie
3. czy są „pajęczynki” na laminacie - gdzie
4. czy były jakieś naprawy skorupy albo pokładu (dolaminowania, dziury łatane itp.) co, gdzie, jak
5. czy były jakieś naprawy lub wzmocnienia wiązań i usztywnień kadłuba – co gdzie, jak
6. gdzie cieknie (zawory, dławica, styk pokład-burta, włazy, kluza kotwiczna, inne miejsca – jakie?)
7. jakie są zawory w dnie i burtach (typ, rozmiar, stan)
8. jaki jest stan śrub (sworzni) balastu, czy były wyjmowane i sprawdzane, kiedy?
9. jaki jest stan mocowania sztagownika i podwięzi olinowania stałego, czy były demontowane i naprawiane
10. jaki jest stan mocowania wyposażenia pokładowego (knagi, kabestany, szyny, kluzy) czy nie są osłabione
11. jaki jest stan powłok malarskich – czym malowana część podwodna
12. jaki jest stan klap, pokryw i zejściówki – szczelność, stan zawiasów i zamków
13. stan okien, czy przejrzyste, spękane, szczelne
14. jakość i stan powierzchni przeciwślizgowych, ogólne zabrudzenia pokładu
15. ilość i stan wlewów, czym się otwiera
16. stan odpływów z kokpitu
17. stan urządzenia sterowego, luzy, konstrukcja i stan płetwy, mocowanie płetwy, stan i mocowanie do kadłuba ostrogi
18.

WYPOSAŻENIE POKŁADOWE
1. jakiego typu i wielkości jest kotwica, jak mocowana do kadłuba, jaki łańcuch (kaliber, długość), jaka lina (średnica, materiał, długość)
2. czy jest kotwica zapasowa, jaka
3. ilość i stan kabestanów, rodzaj, przełożenie, ilość i stan korb,
4. stan relingu –linek, czy linki są w „koszulkach”, stójek, koszy, mocowanie do pokładu
5. pompy zęzowe, jakie, gdzie, w jakim stanie, handszpaki
6. czy jest life-lina
7. knagi i pachołki, stan, rozmieszczenie,
8. wózki szotowe, szyny, mocowanie szotów
9.

MASZT, ŻAGLE, LINY
1. wiek masztu (oraz bomu) i jego stan, czy są mikropęknięcia, uszkodzone nity, likszpara,
2. olinowanie stałe, stan, materiał, średnice, okucia, czy jest olinowanie półstałe (sztag wypinany)
3. głowica, zaczepy, bloki i krążki, czy są powyrabiane
4. czy maszt stoi na pokładzie, czy przechodzi przez pokład, stan ew. uszczelnień, jak jest podparty maszt,
5. czy w maszcie jest instalacja elektryczna, jaki wiek i jaki stan, czy są „nieczynne” lub uszkodzone kable
6. spinakerbom
7. fały, refszkentle
8. winda, kabestan falowy
9. obciągacz bomu
10. topenanta
11. jakie są żagle (nazwy, powierzchnie, materiał, gramatura, wiek, stan, pokrowce)
12. szoty, bloki itp.
13. typ, wiek i stan rolera, jak prowadzony i mocowany jest „kontraszot” rolera, czy jest jakaś dokumentacja, instrukcja rolera
14. typ, miejsce zamocowania reflektora radarowego
15. regulacja napięcia aftersztagu
16.

SILNIK, NAPĘD, ELEKTROWNIA
1. typ, moc, rok produkcji, numer seryjny silnika
2. w jakim języku i jak kompletna jest instrukcja
3. kiedy (ile motogodzin) był ostatni remont kapitalny
4. jakie były ostatnio drobniejsze naprawy, zawory, uszczelki, wtryski itp.
5. rozrząd pasek, czy łańcuch, kiedy zmieniany, co jaki czas zmiana
6. stan pasków klinowych
7. średnie zużycie paliwa według własnych doświadczeń, osiągana prędkość maksymalna, prędkość ekonomiczna
8. usytuowanie, pojemność, stan (korozja) i czystość zbiornika paliwa, jak wygląda ssak
9. przy jakim przechyle silnik może pracować,
10. odstępy między przeglądami i wymianami oleju, ilość oleju na jedno wlanie, rodzaj oleju, czy spala olej, ile
11. czy są widoczne wycieki, „pocenia”
12. czy są kłopoty z rozrusznikiem, rozruchem, kiedy naprawiany był bendiks, czy jest rozruch na korbę, jak łatwy
13. czy były jeszcze jakieś awarie, naprawy
14. jaki i jakiej mocy jest alternator, jaki prąd podaje, czy obciążą w widoczny sposób silnik
15. mocowanie do fundamentu, stan śrub i podkładek, czy fundament nie jest uszkodzony
16. zęza silnikowa, czy wydzielona, czy wylewa się z niej, czy czysta, jak pompowana
17. przekładnia, sprzęgło, typ, stan, jakie naprawy były, czy wymagany jest olej, jaki, jak często zmiany
18. stan dźwigni i cięgieł zmiany biegów, czy są luzy, odkształcenia, korozja, zapieczone łączniki
19. stan wału (wżery, bicie, luzy poosiowe), łożysk, dławicy (szczelność, smarowanie, korozja)
20. śruba, wielkość, typ, stan powierzchni łopat, stan mocowania, ochrona antykorozyjna
21. wydech, stan, korozja, szczelność,
22. chłodzenie, szczelność, stan poboru zza burty, stan pompy, czy się zamyka przy odstawionym silniku i jak,
23. rozmieszczenie, stan i rodzaj wskaźników (temperatura, obroty, paliwo, motogodziny, ładowanie
24. czy są jakieś części zapasowe do silnika i przekładni
25. kto serwisuje silnik, namiary, czy godny rekomendacji
26. jakie narzędzia dla silnika i elektryki
27. tablica rozdzielcza, wiek, przyrządy pomiarowe, wyłączniki, stan, korozja, oznaczenie obwodów, jaki kłopoty sprawia
28. prostownik, kable, wtyczki
29. gniazdo 12V
30. akumulatory, typ, wiek, pojemność nominalna, stan, ilość, podział na obwody, czy brak pojemności
31. oświetlenie wnętrza, ile punktów, jakich, stan
32. światła nawigacyjne, jakie, ile, moc, rozmieszczenie, stan
33. oświetlenie pokładu, ew. szperacz
34. wiązki kabli, czy są oznakowane, czy są jakieś „martwe”, zbędne, czy obserwuje się zamakanie lub przebicia
35. jakie zasilanie dla elektroniki nawigacyjnej ile Ah do dyspozycji
36. ile Ah pobiera instalacja w ciągu doby, ile ładowania akumulatorów potrzeba
37. czy jest zaprzyjaźniony elektryk, który zna instalację, namiary, czy godny polecenia
38. czy jest ogrzewanie, jakie, jakie ma słabości
39.

WYPOSAŻENIE WNĘTRZA, KAMBUZ, DROBNE WYPOSAŻENIE
1. ilość i stan miejsc do spania, materace, pokrowce –stan, wiek
2. stan drzwiczek schowków i szafek, zamknięcia, zawiasy
3. zbiornik wody, instalacja wody słodkiej, zawory, pompki,
4. WC, stan, zawory, pompa, odprowadzenie, ew. zbiornik na fekalia, pojemność, usytuowanie, stan, pompa,
5. instalacja wody zaburtowej, pompki, zawory, zlewozmywak,
6. kambuz, typ kuchenki, wiek, stan, jakie części trzeba dokupywać, jakie czynności konserwacyjne, paliwo (zużycie), zbiornik, czy jest instrukcja, jakim języku
7. garnki, naczynia, co, ile
8. stół messowy, stan, stabilność
9. stół nawigacyjny
10. stan podłóg, łatwość ich demontażu, dostęp do zęzy, śliskość, powłoki lakiernicze,
11. stan wyklejek i szalunków burt i sufitu
12. stan ścianek, przegród i innych elementów drewnianych, malowanie
13. ogólna czystość wnętrza
14.

WYPOSAŻENIE BOSMAŃSKIE I RATUNKOWE
1. jakie narzędzia i wyposażenie jest
• wiadro
• czerpak
• bosak
• wytyk do łapania bojek
• cumy, ile, jakie
• odbijacze, ile, jakie
• tenty
• szprycbuda
• zapasowe cumy
• zapasowe szoty i bloki
• miska
• szczotki
• wąż do wody
• lejek
• wycieraczka
• rzutka
• skrzynka bosmańska, jakie narzędzia
• ławka bosmańska
• sonda
• listwy do grota
• flagsztok
• bandera
• banderki innych krajów
• flagi kodu
2. tratwa, jaka, ważność atestu
3. koła ratunkowe, ile jakie
4. pławka i tyczka do koła i linka do koła
5. pasy ratunkowe lub kamizelki, ile, jakie, atest
6. szelki – uprzęże
7. ławka dymna
8. rakiety
9.

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE
1. log
2. echosonda
3. wiatromierz
4. GPS
5. autopilot
6. kompas, jak mocowany
7. radioodbiornik
8. UKF – jaka, czy jest DSC
9. instrukcje do elektroniki, w jakim języku
10. zegar
11. barometr
12. termometr
13. ręczniak UKF
14. radiopława
15. mapy
16. inne wydawnictwa
17. drobny sprzęt, ekierki, cyrkle, latarka
18.

KOSZTY, DOKUMENTY
1. czy jest łoże pod jacht i plandeka do zimowania
2. jakie dokumenty posiada jacht: dowód własności, polisa, św. rejestracji, pozwolenie radiowe
3. czy są jakieś plany, rysunki, projekty żagli, olinowania
4. koszty całorocznego postoju w przystani (lato, zima) co w tym jest (boks na sprzęt, przechowanie łoża, prąd, woda, dozór)
5. koszty wodowania/wyjęcia z wody
6. koszty polisy na Bałtyk
7. czy są jeszcze jakieś stałe koszty (przeglądy, certyfikaty, podatki, rejestracje)
8. koszt rutynowego przeglądu silnika
9. szacunkowy koszt rocznego zakupu drobnych części i dupereli
10.
WSZYSTKO INNE, CO ZAPOMNIAŁEM

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL