Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 maja 2024, o 02:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kajak z betonu
PostNapisane: 13 lis 2010, o 23:59 

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 23:50
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam wszystkich od razu się przyznam że nie wiedziałem gdzie ten post umieścić i naprawdę prosiłbym o odpowiedź i radę bo widziałem, że doradzaliście coś o budowie jachtu lub też przy budowie katamaranu i teraz bym prosił o radę jednakże przy budowie..... kajaka. Wraz z przyjaciółmi startujemy w międzynarodowym konkursie na budowę kajaka jednakże z betonu, będziemy reprezentować Polskę i takie tam inne rzeczy. Ogólnie jesteśmy z Politechniki Śląskiej i studiujemy budownictwo a dokładniej specjalizację związaną z Technologią Betonu i nie mamy bladego pojęcia na temat budowy kajaków/łodzi/jachtów.

Prosiłbym o to Was forumowicze abyście podpowiedzieli jak zaprojektować żeby po prostu kajak nie poszedł na dno.

dla potwierdzenia że nie jest to żart podaję stronę zawodów http://www.betonkanu-regatta.de/

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź!


Ostatnio edytowano 14 lis 2010, o 00:00 przez Olek, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
...na język zrozumiały ... :wink:

http://translate.google.pl/translate?hl ... hannel%3Ds

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 00:26 

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 23:50
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dzięki :) racja mogłem dać od razu w tłumaczeniu :)

choć niby to jest konkurs na terenie Niemiec i większość będzie tam z Niemiec, to będą również zespoły ze Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz nasz z Polski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
...zaglądaj co dzień tu i na pewno uzyskasz wiele cennych porad...
...jest tu kilku dobrych konstruktorów,ach...bardzo dobrych ... :D

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 02:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16814
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
marcinx napisał(a):
Witam wszystkich od razu się przyznam że nie wiedziałem gdzie ten post umieścić i naprawdę prosiłbym o odpowiedź i radę bo widziałem, że doradzaliście coś o budowie jachtu lub też przy budowie katamaranu i teraz bym prosił o radę jednakże przy budowie..... kajaka. Wraz z przyjaciółmi startujemy w międzynarodowym konkursie na budowę kajaka jednakże z betonu, będziemy reprezentować Polskę i takie tam inne rzeczy. Ogólnie jesteśmy z Politechniki Śląskiej i studiujemy budownictwo a dokładniej specjalizację związaną z Technologią Betonu i nie mamy bladego pojęcia na temat budowy kajaków/łodzi/jachtów.

Prosiłbym o to Was forumowicze abyście podpowiedzieli jak zaprojektować żeby po prostu kajak nie poszedł na dno.

dla potwierdzenia że nie jest to żart podaję stronę zawodów http://www.betonkanu-regatta.de/


Zacznę ab ovo... W latach 80tych XX wieku uczestniczyłem, jako kibic raczej, ale jednak, w projektowaniu i budowie siatkobetonowych kanadyjek na potrzeby podobnych regat, które odbywały się wtedy w Holandii. Kanadyjki te były projektowane i budowane w ówczesnym Laboratorium Siatkobetonu Politechniki Warszawskiej przy ul. A.Warskiego w Warszawie prowadzonym przez dra inż. Michała Sandowicza. Niestety, ale zakład ten dziś już nie istnieje, a jego szef od kilku lat nie żyje...

W tamtych latach zbudowano kilka zupełnie niezłych małych jednostek pływających z siatkobetonu, było to kilka kanadyjek, jedna pychówka i nawet (uwaga!!!) jedna deska windsurfingowa. Niektóre z nich wygrały nawet tamte sławetne regaty.

Najważniejsze jest przed zaprojektowaniem "betonowego kajaka" poznanie samego materiału - siatkobetonu (ang. ferro-cement), który zasadniczo różni się od znanego nam żelbetu, a tym bardziej od betonowej kostki brukowej, czy krawężników...
Podobno jednym z pierwszych projektantów, który zastosował siatkobeton do budowy jachtów i statków był Pierre Luigi Nervi w latach 40tych XX wieku.

Główna cecha wyróżniająca ten materiał, to zbrojenie stalą w formie iluś warstw cienkich i drobnooczkowych (gęstych) siatek i tworzenie cienkich skorup zbrojonych. Udział stali jest bardzo wysoki w porównaniu z żelbetem. Pozwala to na tworzenie cienkich, wysokowytrzymałych skorup. Druga sprawa to konieczność użycia wysokiej marki cementu i sporządzenie zaczynu o odpowiednich proporcjach dogodnych do nakładania ręcznego i wibrowania ręcznymi wibratorami. Bywa, że cement i piasek są w proporcji 1:1, a wody też dodaje się niewiele i zaczyn jest gęsty. Niestety, nie znam dokładnych proporcji, bo to nie moja dziedzina (skorzystaj z fachowej literatury na temat siatkobetonu, zwanego po angielsku ferro-cement!!! - czasami na allegro pojawia się stara książka Norberta Patalasa pt. "Żagle i motory", która również zawiera sporo informacji wraz z ilustracjami)...

Małe jednostki siatkobetonowe buduje się często na kopytach lub w formach,bo tak jest łatwiej.

Na naszym forum najlepiej na siatkobetonowcach zna się zapewne Marian Strzelecki, który w latach 70tych zaprojektował i zbudował fajny, mały jacht śródlądowy z siatkobetonu - Betotron.

Wspomnianą deskę windsurfingową zaprojektował znany projektant i budowniczy proa PJOA, Janusz Ostrowski, a wspomnianą pychówkę o nazwie Profer700 zaprojektował i zbudował, znany skądinąd, Rudek Wasilewski. Jedną z kanadyjek, biorących udział w tamtych regatach, zaprojektował inny znany projektant jachtów, arch. Tomasz Piasecki.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 09:27 

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 23:50
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dzięki będę szukał :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 11:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8834
Podziękował : 3989
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak, z ciekawosci, czy regulamin dopuszcza zbrojenie z innego materialu, np, siatki
z wlokna szklanego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 19:29
Posty: 222
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jest na forum , w dziale " o żeglarstwie ", wątek " żeglarstwo moją pasją " a w nim temat " jachty z siatkobetonu -dyskusja ". Zawiera mnóstwo informacji. Pozdrawiam.

*****

... na 12-tej stronie wątku .

_________________
Pozdrawiam.Włodek

"Porty są do niczego - statki gniją, a ludzie schodzą na psy"
Joseph Conrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2010, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Tak, z ciekawosci, czy regulamin dopuszcza zbrojenie z innego materialu, np, siatki z wlokna szklanego ?

Wlasnie! Czy to jednak pozostaje betonem?
Szklocement wydaje mi sie bardziej odpowiednim dla malych jednostek.
Pisal o nim sporo Norbert Patalas....Jednak w jego ksiazce sa bledy.
Chociaz od tamtych czasow zmienilo sie wiele, jesli nie wszystko.
Zalecam jednak - po laicku i przezornie - ostroznosc w sprawie odczynow zasadowych: nie wszystkie cementy lubia sie ze szklem.
Powodzenia!
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2010, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Skontaktuj się z tym człowiekiem http://jachtsamanta.blogspot.com/

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2012, o 17:24 

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 23:50
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przepraszam za odkopanie tematu ale chciałbym się pochwalić dokonaniami bo zapomniałem się odezwać jak startowaliśmy za pierwszym razem :D

W tym roku startowaliśmy po raz 2 - planujemy za rok organizować ogólnopolskie zawody :D ale jak na razie to są plany zobaczymy jak wyjdzie :)

Strona pozytywnie zakręconych kajakarzy betonowych:
http://www.concrete.cba.pl

w zakładce archiwum znajduje się kilka ciekawych artykułów na nasz temat, ponadto w zakładce galeria są zdjęcia jak tworzyliśmy i walczyliśmy na zawodach ;)

Pozdr i dzięki za rady :D



Za ten post autor marcinx otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 00:43 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Wysłałem się do budy na dwa tygodnie , a tu takie rewelacje...
Studenci Politechniki Śląskiej wraz ze swoim mentorem dowiedli , że
nie umieszczanie ich uczelni w międzynarodowych rankingach
wyższych uczelni technicznych było błędem .
Udało im się zbudować nowatorską konstrukcję , której formy
nie powstydziłby się żaden biegający na golasa szkutnik/producent
dłubanek z Ameryki Południowej (no , w coś tam ubrany , a czasem podwiązany)
o niebagatelnej masie 150 kg . Wpadłem w zachwyt i wypaść nie mogę .
Dokonali odkrycia na miarę odkryć innych uczelni technicznych , ba
nie można było z góry przewidzieć efektów . To świadczy o tym ,
że nasze uczelnie techniczne z kądśtam , kądśtam dorównują uczelniom
światowym , a nawet je przewyższają , oraz o tym , że pieniądze podatnika są wydatkowane właściwie i nie jest wymagana radykalna reforma uczelni technicznych .
Ba , stosowne podziękowanie udzielone na tym forum świadczy o wysokim , ba , najwyższym poziomie merytorycznym forum .
No bo jak inaczej interpretować ten fantastyczny wątek ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL