Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 maja 2024, o 05:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lis 2010, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Wiem wiem :D:D:D ale zawsze jakieś pomysły nowe wpadną do głowy z takiej burzy mózgów :D:D

Poza tym to aż tak darmowe plany nie były bo za 25 centów można było odstać pełno wymiarowe plany, oczywiście w owych czasach (patrz ramka na ostatniej stronie tekstu :D)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2010, o 15:59 

Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:45
Posty: 71
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 15
Nie wiem ,czy mam rację , ale wydaje mi się ,że listwy przedstawione na zdjęciach niekoniecznie są świerkowe. Bardziej wyglądają mi na sosnowe lub modrzewiowe, co może tłumaczyć pękanie przy naginaniu większych krzywizn.

_________________
jack


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2010, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Masz rację. Nie pamiętałem do końca jaki to rodzaj drzewa, ale są to listwy modrzewiowe. Przynajmniej tak mi mówił stolarz :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Ostatnio edytowano 19 lis 2010, o 08:09 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 18:59 

Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:45
Posty: 71
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 15
No to masz wytłumaczenie , dlaczego listwy pękają. Niestety drewno modrzewiowe pomimo wielu zalet ( trwałość, wygląd) ma najkrótsze włókna oraz największe zróżnicowanie twardości słojów letnich i zimowych z trzech wymienianych tu gatunków co skutkuje większą podatnością na pękanie w wyniku obróbki oraz charakterystycznymi "igłami" które przed oszlifowaniem w formie drzazg nieźle potrafią poranić skórę na dłoni

_________________
jack


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
O widzisz, widzisz. Człwiek się uczy całe życie. Będę musiał sobie pogadać z tym moim stolarzem od siedmiu boleści :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Ostatnio edytowano 19 lis 2010, o 08:12 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2010, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
mbober1 napisał(a):
O widzisz, widzisz. Człwiek się uczy całe życie. Będę musiał sobie pogadać z tym moim stolarzem od siedmiu boleści :D


Przepraszam że nie wcześniej, ale przypomniałem sobie jedną rzecz.
Chodzi o wzdłużniki burtowe i ich wygięcie na dziobie i rufie. Otóż typową metodą robienia takich rzeczy jest ich klejenie z kilku cieńszych listew (lamelowanie). Sklejając jedna nad drugą 3 listwy 15x15 możesz wyginać je (przed sklejeniem) bez trudu w dowolnych kierunkach, a potem robi się z tego lita listwa 45mm.

Może to nie podpada pod bardzo szybką technologię, ale jest łatwiejsze niż można przypuszczać.

pozdrowienia

krzys


Ostatnio edytowano 25 lis 2010, o 09:20 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem literówkę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2010, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Pisze na nie Polskiej klawiaturze wiec jest bez polskich znakow

Ciekawy pomysl z laminowaniem ale to chyba zadziala tylko w jednej plaszyznie giecia a tu sa dwie w gore i w bok.

Chyba ze sie myle. Narazie przerwa w przyszlym tygodniu kupuje nowy material na wzdluzniki i kolo 4.12 dalszy etap prac :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2010, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mbober1 napisał(a):
Ciekawy pomysl z laminowaniem ale to chyba zadziala tylko w jednej plaszyznie giecia a tu sa dwie w gore i w bok.

Generalnie - cieńsza listwa łatwiej się wygina, ale oczywiście liczy się też kształt przekroju, czyli listwa o przekroju kwadratowym łatwo się wygina w różnych płaszczyznach, a listwa o przekroju płaskiego prostokąta będzie się łatwo wyginała w jednym kierunku, a w drugim trudno.
Należy więc dobrać przekroje listew tak, aby podczas wyginania nie prężyły zbytnio, a po zlamelowaniu posiadały odpowiedni, dla wytrzymałości łodzi, przekrój końcowy.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Zrobiłem sobie krótka przerwę od projektu :D

I oto kilka przemyśleń jakie mi się nasunęły:

1. Wzdłużniki tak jak postanowiłem 15x15

2. Burtnice wymiar 20x15 lub 25x15 plus na odcinku od zewnętrznej wręgi do stewy profilowane w ten sposób:
Obrazek

co daje mniej więcej takie efekt:
Obrazek

Ułatwi to wygięcie na ostatnim odcinku i powinno zmniejszyć naprężenie w części środkowej.
3. Wręgi na projekcie rozmieszczenie wręgi jest następujące w calach:
42-48-48-42 razem daje to 180 cali to jest jakieś 15,5 stopy.
Otóż chcę rozmieścić bardziej symetrycznie wręgi w odstępach 45-45-45-45 cali
Powinno to polepszyć wygięcie wzdłużników oraz wyrównać odstępy między wręgami co powinno bardziej usztywnić konstrukcję.
Tak mi się przynajmniej wydaje chyba że się mylę.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
mbober1 napisał(a):
3. Wręgi: na projekcie rozmieszczenie wręgi jest następujące w calach:
42-48-48-42 razem daje to 180 cali to jest jakieś 15,5 stopy.
Otóż chcę rozmieścić bardziej symetrycznie wręgi w odstępach 45-45-45-45 cali
Powinno to polepszyć wygięcie wzdłużników oraz wyrównać odstępy między wręgami co powinno bardziej usztywnić konstrukcję.
Tak mi się przynajmniej wydaje chyba że się mylę.

Ja tam nie jestem konstruktorem, ale nasuwa się myśl, ze jeśli zmienisz rozstaw wręg(ów) to i ich rozmiary przyjdzie zmienić... Bo inaczej kadłub się odkształci.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2010, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
AIKI napisał(a):
Ja tam nie jestem konstruktorem, ale nasuwa się myśl, ze jeśli zmienisz rozstaw wręg(ów) to i ich rozmiary przyjdzie zmienić... Bo inaczej kadłub się odkształci.

Z tym różnie bywa. Wielokrotnie budowniczowie amatorzy zmieniali tak właśnie wymiary budowanych jednostek, co powodowało tylko np. wysmuklenie jednostki (sam pamiętam np. Ramblery dłuższe o ponad pół metra od pierwowzoru, budowane właśnie w ten sposób, że rozsunięto szablony i grodzie "o ileś tam"). Gary Dierking (znany nowozelandzki projektant proa) w swojej książce pokazuje jak można, z powodzeniem (!!!), rozsunąć szablony jego hawajskiej outrigger canoe Ulua przedłużając ją z 18 stóp, nawet do 24 stóp.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2010, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
robhosailor napisał(a):
AIKI napisał(a):
Ja tam nie jestem konstruktorem, ale nasuwa się myśl, ze jeśli zmienisz rozstaw wręg(ów) to i ich rozmiary przyjdzie zmienić... Bo inaczej kadłub się odkształci.

Z tym różnie bywa. Wielokrotnie budowniczowie amatorzy zmieniali tak właśnie wymiary budowanych jednostek, co powodowało tylko np. wysmuklenie jednostki (sam pamiętam np. Ramblery dłuższe o ponad pół metra od pierwowzoru, budowane właśnie w ten sposób, że rozsunięto szablony i grodzie "o ileś tam"). Gary Dierking (znany nowozelandzki projektant proa) w swojej książce pokazuje jak można, z powodzeniem (!!!), rozsunąć szablony jego hawajskiej outrigger canoe Ulua przedłużając ją z 18 stóp, nawet do 24 stóp.

Jesli rozsunac proporcjonalnie to nic sie nie... zadzieje :D Ale propozycja byla inna - zmiana odstepow miedzy wregami z 42-48-48-42 na 45-45-45-45 cali. To IMO _moze_ kadlub znieksztalcic. Ale mbober moze przeciez sprawdzic to empirycznie :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 1 gru 2010, o 21:44 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2010, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
AIKI napisał(a):
Jesli rozsunac proporcjonalnie to nic sie nie... zadzieje :D Ale propozycja byla inna - zmiana odstepow miedzy wregami z 42-48-48-42 na 45-45-45-45 cali. To IMO _moze_ kadlub znieksztalcic. Ale mbober moze przeciez sprawdzic to empirycznie :lol:

Marcin liczy na to, że jego kanadyjka zrobi się dziwna jak na tej fotce (dolny rysunek):
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
:D :D :D :D Zgrywus z ciebie :D :D :D

Tak jak wspomniał AIKI trzeba będzie to zrobić empirycznie myślałem, że przynajmniej kil mi się ostanie ze starej konstrukcji a tu lipa :D

Dzisiaj zahaczyłem o tartak i bardzo miłych ludzi spotkałem.
Nawet chcieli mi przyciąć drewno odpowiednie tylko, że akurat cieli 3 metrowe bele.
Mam do nich wpaść i pogrzebać w tym co mają już pocięte, a jak będzie lipa to poczekam jak będą ciąć takie po 5m. Chyba że znajdę inny tartak.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Ostatnio edytowano 2 gru 2010, o 15:12 przez mbober1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
mbober1 napisał(a):
Tak jak wspomniał AIKI trzeba będzie to zrobić empirycznie myślałem że przynajmniej kil mi się ostanie ze starej konstrukcji a tu lipa :D

Ale kil (stępka) powinien się ostać. Jak zmienisz rozstaw wręgów, to przyłożysz wzdłużnik i popatrzysz jak się układa. Na moje oko pierwszy i ostatni wręg trzeba będzie skorygować (pewnie powiększyć :) )

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Kil pozostanie bez zmian w wymiarach, ale jak zacznę przesuwać zewnętrzne wręgi (czyli jak napisałeś 1 i 3) to zostaną dziury.

Więc na starym przetestuję nowe rozmieszczenia a nowy założę jak już będę pewien nowych wymiarów.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2010, o 14:54 

Dołączył(a): 11 sie 2010, o 18:50
Posty: 31
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy.
Ultra lekka łódka.
Do poszycia takiej konstrukcji najlepsze jest płótno – dakron termokurczliwy stosowany w lotnictwie na poktycia skrzydeł – nawet w najnowocześniejszych konstrukcjach. Można ten materiał dodatkowo impregnować i malować odpowiednio dobranymi specyfikami. Materiał zakupiony bez certyfikatu lotniczego jest tańszy i w pełni nadający się do takich konstrukcji.
W naszym kraju ciężko osiągalny. Telefonowałem do prawie wszystkich warsztatów napraw samolotów bez sukcesu. Zagraniczne produkty to między innymi CECONITE .
Tą nazwę wpisz na YouTube uzyskasz ciekawe doświadczenia do dalszej budowy twojej wspaniałej łódki.
W poniższym linku wyczerpująco wszystkiego się dowiesz z pierwszej ręki i fachowo opisane!
http://gaboats.com/boats/classic14.html
A tutaj też warto zajrzeć aby dalej budowa poszła gładko.
http://www.capefalconkayak.com/adirondackguideboat.html
Jeśli zdecydujesz się na zakup takiego płótna lub znajdziesz dostęp w naszym kraju to daj znać. Też jestem zainteresowany zakupem.
KET - Janusz

Na fotce canoe moja ćwiczebna pełno wymiarowa wykonana z rodzimego drewna łódeczka.
Z braku materiałów na ultra lekką konstrukcję zastosowałem na poszycie drewno.


Załączniki:
S6002458.JPG
S6002458.JPG [ 1.45 MiB | Przeglądane 8393 razy ]
S6002452.JPG
S6002452.JPG [ 1.44 MiB | Przeglądane 8393 razy ]

Za ten post autor ket otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2010, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ket napisał(a):
Na fotce canoe moja ćwiczebna pełno wymiarowa wykonana z rodzimego drewna łódeczka.
Z braku materiałów na ultra lekką konstrukcję zastosowałem na poszycie drewno.


WOW! Fajnie wygląda na tych fotkach - dobra robota! :respekt: :green:
Jak wygląda dzisiaj? Czy udało się już zwodować i wypróbować? Ile waży? Więcej fotek (może osobny wątek)???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2010, o 16:04 

Dołączył(a): 11 sie 2010, o 18:50
Posty: 31
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy.
Jak napisałem powyżej ćwiczebna bo pierwsza moja z tej klasy.
Na osobny wątek nie zdecyduję się, nie chwalę dnia przed zachodem słońca.
Łódka przeszła swoje w okresie budowy została zalana całkowicie przez dwie rzeki a w tym Wisłę. Natura sama zdecydowała się na wodowanie! Zdjęcia wykonałem po odbudowie. Na razie sezonuje się jak wino lub skrzypce i cierpliwie czeka do wiosny na dokończenie budowy. Pokrycie przezroczystym laminatem to ostateczny szlif. Czekam na temperatury dodatnie.
Oby wiosna była łaskawa.

Wymiary:
długość - 4750 mm
szerokość 970 mm
wolna burta 370 mm w najniższym punkcie śródokręcia
wyporność 350 KG
waga całkowita około 35 kg zważę to zobaczę.
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2010, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ket napisał(a):
Jak napisałem powyżej ćwiczebna bo pierwsza moja z tej klasy./.../
Wymiary:
długość - 4750 mm
szerokość 970 mm
wolna burta 370 mm w najniższym punkcie śródokręcia
wyporność 350 KG
waga całkowita około 35 kg zważę to zobaczę.


Gratuluję i klikam!!! :D Super canoe!!! :) Proszę o więcej - przypuszczam, że nie tylko ja.
:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
KET jak ja ci zazdroszczę, masz miejsce, z którego nie musisz po weekendzie usuwać swoich gratów na bok, aby nie przeszkadzały innym :D

Gratulacje piękne canoe :D.

Teraz, co do stron znam widziałem bardzo pomocne.

Co do materiału są 3 rozwiązania u nas w kraju:

1. Tak jak wspomniałeś tkanina lotnicza na poszycie skrzydeł ultralekkich samolotów. Dostępność kiepsko w kraju, kiedyś produkowały zakłady z tego, co pamiętam w Rzeszowie, ale produkcje zamknięto, resztki materiału są dostępne u drugiego producenta w łodzi, ale jak dzwoniłem do nich w czerwcu, to już mieli tylko 1 bele dalszej produkcji nie zamierzali wznowić. Tkanina chyba się nazywała się STS, postaram się to jakoś odnaleźć.

Ja zarzuciłem poszukiwana w tym kierunku z paru powodów:
a) po rozmowie z właścicielem tej firmy http://www.nowakservice.pl/ dostałem namiar na firmę w Łodzi rezultat jak wyżej nie ma w produkcji.

b) w wyniku tej rozmowy dowiedziałem się ze materiał ten jest cienki w gramaturze około 120-150g (z tego co pamiętam), wiedząc, po jakich wodach mogę pływać preferuję grubszą gramaturę minimum 300g.

c) dowiedziałem się też, że materiał ten jest odporny na uderzenia, ale gorzej z ostrymi przedmiotami. (Podejrzewam, że winna jest gramatura)

Dodatkowo dostałem ciekawą informację o Nitrocellonie stosowanym w lotnictwie po obkurczeniu tkaniny w celu zachowania jej naprężenia.

Link z informacją techniczną:
http://www.Polifarb-debica.pl/uploads/d ... 524dea.pdf

2. Tkanina polecona mi przez Pana Hajduka, et 18 dostępna w surtex.pl jest to tkanina poliestrowa odporna na działanie światła o gramaturze 473g. Jednak splot tej tkaniny jest skośny, co ma wpływ przy układaniu na szkielecie. Widziałem tą tkaninę i ma ona kolor kremowy. Da się ją obkurczać Np. opalarką a do pokrycie można użyć lakierów poliuretanowych. Pan Hajduk polecił mi:

- Sika Floor 400N

-Farby drogowe KONTUR

- Produkty Coelana

3. Tkanina nylonowa inaczej poliamidowa (poszedłem tym śladem). Założenia miałem następujące gramatura pomiędzy 300g a 500g, splot płócienny (lepiej się układający na szkielecie). W wyniku poszukiwań w rachubę wszedł jeszcze splot panama. Poza tym dowiedziałem się, iż tkaniny poliamidowe są w ostatniej fazie produkcji stabilizowane (podawane działaniu temperatury około 120C). Pierwszy mój zakup na próbę były tkaniną stabilizowaną, co objawiło się, że po obkurczeniu tkanina wracała do swojego poprzedniego stanu. Przy tkaninach nie stabilizowanych taki efekt nie występuje.
W końcu udało mi się znaleźć producenta, który pod wykonuje tkaniny dla Lubawy na łodzie pontonowe i inne produkty. Z 3 tkaniny, jakie mi zaproponował po testach wybrałem tkaninę poliamidową nie stabilizowaną o zrywalności na wątku i osnowie 600N gramaturze 456g o splocie panama 2/2. Ma tego jakieś 30m plus około 10m tzw. ustalenia, czyli początku tkaniny z produkcji w celu sprawdzenia czy nie ma wad w splocie (mogą na nim występować wadu w splocie). Jak jesteś zainteresowany to daj znać na pw to podam Ci cenę za metr.

Teraz, co do pokrycia chcę zastosować lakier poliuretanowy z utwardzaczem chemicznym (baza do lakierów samochodowych przeźroczysta).

Prawdopodobnie zastosuję 3 warstwy pierwsza na próbę z uelastyczniaczem (docelowo lakier poliwinylowy transparentny z rafil.pl) a następnie 2 warstwy czystego lakieru poliuretanowego.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 22:39 

Dołączył(a): 11 sie 2010, o 18:50
Posty: 31
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy.
Dziękuję za odpowiedź.
Z wielu informacji skorzystam! Na razie zaszufladkowałem w głowie do dalszych rozważań.
Mojego warsztatu nie masz, co zazdrościć ma on zalety, ale więcej wad.
Jak dobrze zaplanujesz budowę to dasz radę w każdych warunkach ją zrealizować.
Takie podejście kształtuje charakter ja nazywam to szlifowaniem.
Ale do rzeczy.
Natrafiłem jeszcze na coś takiego, jeśli chodzi o płótno oczywiście jest to temat do sprawdzenia.
Cytuję za autorem wypowiedzi:
/Tu drobna uwaga. Często w opisach rozmaitych toreb i worków czytamy, że są zrobione z "nylonu balistycznego". Taki materiał nie istnieje i jest to bzdura. Chodzi tu o tkaninę syntetyczną o grubym splocie, przez firmę DuPont zastrzeżoną jako Cordura.
W większości sklepów z materiałami na hasło Cordura sprzedawczynie robią dziwną minę, i nic dziwnego, oryginalna Cordura jest równie dostępna jak czołg Abrams. Zamiast tego, na rynku funkcjonuje z powodzeniem jej odpowiednik (produkcji chińskiej oczywiście) pod nazwą... Codura. Tę dostaniecie bez problemów w dowolnym kolorze choćby na Allegro/
Może to też jest jakiś dodatkowy trop?

Znalazłem też filmiki - metodę napinania płótna na konstrukcjach poszytych listwami, ale również sprawdziłaby się przy poszywaniu samego szkieletu.

http://www.youtube.com/watch?v=kTTymdnH ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=ex6y9_boLyA

Do budowy takiej konstrukcji jeszcze kiedyś powrócę.
Obok klasyków frapuję mnie takie minimalistyczne, nie codzienne rozwiązania nie nastręczające kosztów jak również nie wymagające wielu umiejętności w wykonaniu. Temat bardzo godny do rozpracowania a i nowatorski na naszym rynku. Temat dla wszystkich nie tylko tych z kasą!
Proponuję jeszcze abyś spróbował narysować taki szkielet twojej łodzi w jakimś prostym programie do rysowania technicznego na przykład Autocad. Po narysowaniu kompletnego owręża narzucając ściśle wymiary będziesz mógł poprzez obracanie figury obejrzeć płynność wszelkich linii i krzywizn wręg, wzdłużników, stępki itp. A po zwymiarowaniu to tylko krok do dobrego rozplanowania prac budowy.
To canoe na powyższych zdjęciach też było projektowane od podstaw, ale w innym podobnym programie i po uprzednim zebraniu wszelkiej dostępnej bazy danych takich łodzi.
Grunt to się nie zrażać trudnościami i przeć do własnego sukcesu choćby dla innych wydawał się śmieszny.
KET. Janusz

Ps.
„, Aby współżyć w owocnej spółce z okrętem,
trzeba poznać nie to, czego on dokonać nie
może, trzeba raczej posiąść dokładną wiedzę
o tym, na co się okręt zdobędzie, jeśli przez
życzliwą podnietę wezwiemy go do popisania
się wszystkim, na co go stać.”
J. Conrad „ Zwierciadło Morza”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2010, o 04:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Z warsztatem daję radę cały czas wieżę, że jest to budowa na 3 dni max no może z małym poślizgiem.

Na tej stronce koleś pisze że około 40 roboczo godzin :D

http://www.kudzucraft.com/articles/whysof.php

Co do Codury, kodury jest małe ale jest ona od zewnętrznej strony laminowana nie wiem jaki to ma wpływ na obkurczanie, ale rozmawiałem z kolesiem co produkuje plecaki i on mi polecał nie laminowaną. A taką ciężko dostać.

Myślę że ten materiał który ja posiadam jest najlepszym rozwiązaniem. Poza tym mogę Ci wysłać próbki.

Z autocadem niezły pomysł trzeba będzie spróbować :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2010, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
A jeszcze ponieważ chcę po obecnym projekcie zacząć budowę kanadyjki P50 Pana Plucińskiege ale zamiast nitów chcę zastosować metodę wiązania.
W związku z czym poszukuję sznurka który mógł by zastąpić tzw. z Artificial Sinew, skłaniam się ku rowingowi armanidowemu (nie wiem czy poprawnie wpisałem) może jest coś innego ???

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2010, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Na razie przerwa w oczekiwaniu na nowe wzdłużniki 15mmx15mm i burtnice 15x20mm.

Zachęcony prze Ket'a postaram się zobrazować w programie solidworks efekt przesunięcia zewnętrznych żeber.

Zobaczymy co z tego wyniknie. :d


Ostatnio edytowano 9 gru 2010, o 19:09 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2010, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
UWAGA !!!! UWAGA !!!

Ponieważ moje zdolności pojmowania niektórych programów komputerowych są ograniczone, w szczególności że są po angielsku (Delftship), a solidworks'a nie mam tak opanowanego aby naszkicować moje canoe.

Zwracam się z prośbą od szanownych kolegów o pomoc w naszkicowaniu dwóch rozwiązań:

1. oryginalny projekt

2. projekt zmieniony z rozstawem pomiędzy wręgami i stewami po 45 cali

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2010, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mbober1 napisał(a):
UWAGA !!!! UWAGA !!!

Ponieważ moje zdolności pojmowania niektórych programów komputerowych są ograniczone, w szczególności że są po angielsku (Delftship), a solidworks'a nie mam tak opanowanego aby naszkicować moje canoe.

Zwracam się z prośbą od szanownych kolegów o pomoc w naszkicowaniu dwóch rozwiązań:

1. oryginalny projekt

2. projekt zmieniony z rozstawem pomiędzy wręgami i stewami po 45 cali


Mój drogi,
Może chciałbyś model 1:1 wydrukowany ploterem 3D? :wink: :lol:
Delftship nie lubię, a Solid Works nie używam, więc nie pomogę. Wydaje mi się to jednak potrzebne na plaster do d... bo od tysiącleci kanadyjki (i inne jednostki pływające) budowano bez użycia takich cudów techniki, jak komputry i softłery.

Weź cienką, elastyczną listwę i ustawiaj wręgi tak, aby wygięcie tej listwy było możliwie najmniej wymuszone.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2010, o 19:52 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mbober1 napisał(a):
Zwracam się z prośbą od szanownych kolegów o pomoc w naszkicowaniu dwóch rozwiązań:

1. oryginalny projekt

2. projekt zmieniony z rozstawem pomiędzy wręgami i stewami po 45 cali


Jeżeli wystarczy Delftship to chętnie służę pomocą. Podeślij rysunki (najlepiej jpg) na herbut małpa op.pl.

robhosailor napisał(a):
Weź cienką, elastyczną listwę i ustawiaj wręgi tak, aby wygięcie tej listwy było możliwie najmniej wymuszone.


Coś mi się wydaje, że to jest chyba najbardziej słuszna metoda.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2010, o 23:09 

Dołączył(a): 11 sie 2010, o 18:50
Posty: 31
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy.
Tak to prawda, że:
- Cytuję, za „robhosailor” bo od tysiącleci kanadyjki (i inne jednostki pływające) budowano bez użycia takich cudów techniki, jak komputery i softłery.

Z tysiącleciami to trochę przesada!
Ci budowniczy canu lub, jak kto woli kanadyjek mieli wiedzę w tej dziedzinie, przekazywaną z pokolenia na pokolenie a swoje łodzie budowali kilka razy w roku, więc i z zamkniętymi oczami każdy z nich niezły wykład by tu na forum uczynił. Ale zapewne z tym mieli by małe kłopoty, bo to i w obecnych czasach materiały nie te i narzędzia odmienne jak również nie wierzę, aby nikt nie podważył ich umiejętności na forum.
A tym czasem „mbober1” stara się poruszać we współczesnej dżungli jedynie prosząc o radę, podpowiedź lub pomoc z każdym dniem zyskując coraz większe doświadczenie poparte nie tylko słowami. Nie dziwi mnie to, że chciałby skorzystać z techniki obecnie dostępnej.
Grunt to się nie zrażać trudnościami i przeć do własnego sukcesu choćby dla innych wydawało się to śmieszne.
KET. Janusz

A tak w nawiasie bardzo liczę na dalsze relacje.
Choćby na temat płótna na pokrycie takiej jednostki, czy przeprowadziłeś jakieś próby mechaniczne wytrzymałości materiału, jaki wybrałeś i uważasz za odpowiedni?
Myślę tu o konkretnym doświadczalnym sprawdzeniu przygotowanych uprzednio próbek płótna w kilku wersjach jego „impregnacji”- faza na gotowo i poddaniu mechanicznemu zniszczeniu na zrywalność i udarność oraz porównaniu wyników choćby ze sklejką lotniczą grubości 1mm lub 1 warstwowym kompozytem epoksydowym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2010, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16816
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ket napisał(a):
Z tysiącleciami to trochę przesada!

A niby ile to lat temu budowano pierwsze jednostki pływające?
Duuuużo lat przed Chrystusem, czyli już ponad 2000 grubo!!!


Ale może oni mieli wtedy komputery... to ja się wycofuję...

:lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL