Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 maja 2024, o 06:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 cze 2012, o 12:57 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witajcie.
Powoli zbieram się do wykonania swojej pracy inżynierskiej. Jej temat to "Projekt i wykonanie platformy pływającej z elementami zasilania w energię". Założenia: 2 osobowy, ładowność 200 kg, pokład do 3m2, możliwość łatwego montażu i demontażu, żeby można było całość przewieźć nad wodę na dachu typowego samochodu.

Co do samej konstrukcji to stwierdziłem, że optymalną będzie połączenie roweru wodnego i katamaranu. Tzn. 2 pływaki połączone małym "pokładem", 2 krzesełka, napęd przez przekładnie zębatą z roweru (łatwe do zaadaptowania + możliwość zmiany przełożeń).

Pytanie jakie do Was kieruję dotyczy właśnie pływaków i elementu napędu.

1. Z czego najlepiej wykonać pływaki? Myślałem nad zwykłą rurą PCV, ale to rozwiązanie wydaje mi się jakoś "mało eleganckie". Może lepsza będzie sklejka? Ostatnio wpadł mi też do głowy pomysł, żeby wykonać pływaki ze styropianu, troszkę je wzmocnić sklejką i całość pokryć matą szklaną + żywica.
2. Czy wydajniejszym elementem przekazania napędu będzie śruba, czy raczej koła łopatkowe (takie jak w większości rowerów wodnych)?

3. Czy ktoś z Was wie, gdzie znaleźć treść norm (najlepiej PN lub ISO) dotyczącą tego typu pojazdów? Sam numer normy (chyba dobry - PN-EN ISO 12217-3:2005) udało mi się znaleźć, ale treści na darmowych stronach nie ma - wszędzie trzeba płacić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
1. Zamiast styropianu możesz użyć styrodur, ale w obu przypadkach wskazana jest żywica epoksydowa, poliestrowa będzie rozpuszczac styropian i styrodur.
2. Oczywiście że śruba - dlaczego nie ma lotniskowców o napędzie bocznokołowym ;) ?
3. ...bo wszystkie normy są płatne, i kosztują sporo.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2179
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
lj78 napisał(a):
2. Oczywiście że śruba - dlaczego nie ma lotniskowców o napędzie bocznokołowym ;) ?
HMS Melton - bocznokołowiec zaprojektowany do transportu wodnosamolotów. Jakby nie patrzeć lotniskowiec jak nic :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 14:53 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
lj78 napisał(a):
1. Zamiast styropianu możesz użyć styrodur, ale w obu przypadkach wskazana jest żywica epoksydowa, poliestrowa będzie rozpuszczac styropian i styrodur.

Styrodur brałem pod uwagę. Wydaje się być lepszym materiałem, ale jest znacznie droższy od styropianu. Czy w ogóle takie pływaki są dobrym pomysłem? Obawiam się, że aby miały odpowiednią sztywność i wytrzymałość (do nich będzie mocowany pokład z krzesełkami i całym osprzętem) warstwa żywicy będzie musiała być na prawdę gruba, przez co masa pływaków znacznie wzrośnie. Który wg. Was pomysł na pływak jest najlepszy? Styrodur/sturopian + żywica, rury PCV, czy sklejka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Osobiście, to pływak do mojego proa robię ze sklejki.
viewtopic.php?f=22&t=6066&start=175#p150601
To z czego ty zrobisz, zależy wyłącznie od ciebie i tego ile pracy chcesz w to włożyć.
Najprościej zrobić z rur kanalizacyjnych fi200, ale czy to będzie taniej i ładniej, to wątpliwe.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 15:17 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
lj78 dzięki za szybkie i konkretne odpowiedzi.
Chyba jednak sklejkę sobie odpuszczę. Mam małe doświadczenie w pracy z drewnem (zdecydowanie wolę metale :D ).
Mam jeszcze jedno pytanie. Na jakiej zasadzie dobiera się wielkość i parametry śruby napędowej w ogóle?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Poszukaj na forum studentów okretownictwa PG (jest takie).
Na zachętę - http://www.scribd.com/doc/89878/Propell ... alculation
Jak ogarniesz temat, to sam chętnie się dowiem jak to się robi :)

***********

ps. W twoim przypadku, najprościej by było zastosować śrubę od zaburtowego silnika elektrycznego małej mocy.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 18:10 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Czy śruba i czy styrodur - http://www.hypeboat.com/index.php?id=galeria&lang=pl
Budując platformę z rur PVC i tak dojdziesz do styroduru , ponieważ
będziesz musiał je jakoś zakończyć .

Windsurferzy powszechnie stosują styropian ekstrudowany pokrywany laminatem
epoksydowo-szklanym - na pokład tkanina szklana 400g/m2 , na dno i burty 300g/m2 .
Możesz przybliżyć - 900g/m2 tkaniny da 1 mm grubości laminatu e-s .

Uogólniając i upraszczając (na wypadek , gdybyś nie miał czasu samemu poszperać) :
*Rowerzysta za pośrednictwem układu napędowego (śruby)
dostarcza do wody energię kinetyczną , łódź porusza się zgodnie z
zasadą zachowania pędu . W związku z tym należy dążyć do tego ,
aby śruba o jak największej średnicy kręciła się jak najwolniej .
*Przyjęto , że składowa prędkości wody za śrubą powinna być o 30% większa niż
prędkość łodzi .
*Przyjęto , że skok śruby (skok linii śrubowej na średnicy zewnętrznej śruby)
powinien być równy średnicy śruby .
Zakłada się , że taka śruba , prawidłowo wykonana (np. zmienny na
promieniu skok linii śrubowej) ma sprawność 30% .

W związku z powyższym - do śruby wziętej z napędu elektrycznego nie będziesz w stanie dostarczyć stosownej ilości energii i będziesz pływał wolniej i bardziej spocony , niż gdybyś zastosował prawidłową śrubę . W tej sprawie może nawiązać kontakt z ludźmi związanymi z podaną przeze mnie stroną .

Pozdrawiam
Eugeniusz Panek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12961
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2918
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
lj78 napisał(a):
2. Oczywiście że śruba - dlaczego nie ma lotniskowców o napędzie bocznokołowym ;) ?
HMS Melton - bocznokołowiec zaprojektowany do transportu wodnosamolotów. Jakby nie patrzeć lotniskowiec jak nic :-)

Jak napisałeś Melton był transportowcem wodnosamolotów, a to nie jest lotniskowiec (tak jak Star z ławkami nie jest autobusem). Ale za to Amerykanie mieli podczas II w.św. dwa lotniskowce bocznokołowe:
http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Wolverine_%28IX-64%29

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 19:25 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
"Projekt i wykonanie platformy pływającej z elementami zasilania w energię"

wiesz, co do tego zasilania w energię to wiosła były całkiem fajnym wynalazkiem: proste, tanie i niezawodne :D
nie wiem jakie są dodatkowe założenia twojego projektu, polecam odwiedzenie grupy dyskusyjnej na yahoo michalak polska, tam jest wiele projektów, pomysłów, również nietypowe napędy. obejrzyj koniecznie pomysły Krzyśka.
jeśli rozważałbyś nie rower, a zwykłe wiosło jest zbyt oczywiste, to może jakieś wiosło niezwykłe - azjatycki yuloh na ten przykład, z inżynierskiego punktu widzenia bardzo ciekawe rozwiązanie przełożenia siły mięśni na napęd łodzi. jest co badać, tutaj pokazany jest potencjał tego napędu, zwróć uwagę jaki ciężar operator yuloha wprawia w ruch:
http://www.youtube.com/watch?v=qTSg9iIqkl4

czy ten projekt ma być "zbuduj, sprawdź i niech tonie", czy też chcesz z tym coś dalej robić. od tego zależy, jak bardzo warto się starać. ale też pytanie dodatkowe - jak dobrze to ma pływać? katamaran to bardzo dobry pomysł, ale potem pytanie o kształt pływaków, z czego wynika też technika ich konstrukcji. poważnym ograniczeniem w Twoim projekcie jest kwestia załadowania na dach samochodu, czyli ograniczenie ciężaru. To jest chyba najtrudniejszy element, któremu musisz podporządkować technologię. metalu przy tym założeniu wystrzegałbym się. styropian ok, ale laminowanie potrzebne. sklejka ok, ale trzeba się trochę narobić.

aha, windsurfing - styropian ekspandowany a nie ekstrudowany i to najsłabszy czyli najlżejszy, potem przekładki z pianki wzmacniające. ekstrudowany jest za ciężki na dobrą deskę. do styropianu nie tylko żywica ale koniecznie tkanina szklana (albo węglowa, albo bazaltowa, albo mieszana). nie mata szklana.

wiesz co, a może weź kawałek płyty warstwowej ze styropianem w środku, zabezpiecz brzegi, postaw dwa plastikowe krzesełka, dodaj wiosło i masz.

aha, niezabezpieczony styropian ekspandowany będzie chłoną wodę i zwiększał ciężar. ale bez przesady, nie zatonie, i tak będzie lekki.

***********

tutaj widac "bardziej" jak działa yuloh i czym to się różni od śrubkowania wiosłem "zachodnim":
http://www.youtube.com/watch?v=UjyE7dyR2X4


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Gienek napisał(a):
W związku z powyższym - do śruby wziętej z napędu elektrycznego nie będziesz w stanie dostarczyć stosownej ilości energii i będziesz pływał wolniej i bardziej spocony , niż gdybyś zastosował prawidłową śrubę .

Tu się nie zgodzę. Zaburtowe silniki elektryczne zaczynają się od 180W mocy, przeciętny kolarz-amator osiąga 300W mocy. pozostaje kwestia osiągnięcia właściwej prędkości obrotowej dla śruby. Można to osiągnąć przy zastosowaniu odpowiednich przełożeń, na kołach zębatych.
http://allegro.pl/sevylor-sbm-18-180w-s ... 60827.html
http://www.forumrowerowe.org/topic/4272 ... -w-nogach/

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2012, o 21:11 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Trzeba tylko osiągnąć stosowne obroty ,
przy których silniki osiągają podaną moc ,
czyli wprowadzić przekładnię zwiększającą obroty
pochodzące od nóg kolarza (tak ca. 2750:90) , a to nie będzie
ani łatwe , ani tanie , ani efektywne .
Po za tym , śruba w tych napędach "mieli wodę" .
Nie posiadają reduktora i kręcą się zbyt szybko w stosunku do osiąganych prędkości .
Tanio ma być . Nowością , za którą trzeba super extra płacić jest sterowanie PWM ,
zamiast ordynarnego opornika .
Naturalnie , nie upieram się , ale zwracam uwagę ,
że doświadczenia z roweru lądowego mogą prowadzić na manowce .
Już lepiej zastosować koło łopatkowe . Co , przy odpowiednim podejściu ,
wcale nie jest rozwiązaniem przegranym .
Niemniej , na razie nic nie pokona odpowiednio dobranej śruby .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 08:25 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
qxqx napisał(a):
"Projekt i wykonanie platformy pływającej z elementami zasilania w energię"

wiesz, co do tego zasilania w energię to wiosła były całkiem fajnym wynalazkiem: proste, tanie i niezawodne :D


Oups. Nie sprecyzowałem. Chodzi o energię elektryczną, więc myślę właśnie nad śrubą (przed przekładnią zamontowana jakaś prądnica - choć nie jest to idealne rozwiązanie, + panele słoneczne).

Dziękuję Wam wszystkim za baardzo pomocne odpowiedzi. Nie spodziewałem się takiego odzewu :).
Na chwilę obecną skłaniam się do pływaków wykonanych ze styropianu na szkielecie drewnianym, pokrytymi żywicą i tkaniną szklaną.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 08:41 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
Chodzi o energię elektryczną
a to zupełnie się nie znam, poza tym, to tego prądu nikt nigdy nie widział, nie wiem, czy w nią wierzę. i proszę nie mówić, że piorun, bo nie ma samochodów zasilanych piorunami...

a co do kadłuba, to katamaran jak najbardziej, bo będzie stawiał najmniejsze opory, stąd i mniej energii potrzeba.
na stronie Garryego, gdzieś tam w dawniejszych wpisach, jest pokazane jak zrobić pływak z pianki lub styropianu wzmocnioneego sklejką
http://outriggersailingcanoes.blogspot.com/
alternatywnie można z pcv, i to bez użycia szkła/epoksyku/styropianu, po prostu nagrzewnicą traktujesz końce rur i sklejasz je.
poniżej rower wodny z pcw z użyciem styropianu (ale mi się nie podoba):
http://www.youtube.com/watch?v=VKfBiFiV ... re=related


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 11:30
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie dowieźli
maxter napisał(a):
Oups. Nie sprecyzowałem. Chodzi o energię elektryczną, więc myślę właśnie nad śrubą (przed przekładnią zamontowana jakaś prądnica - choć nie jest to idealne rozwiązanie, + panele słoneczne).


Czyli napęd hybrydowy: mięśniowo - elektryczny.

1. Do czego prądnica? Wolnoobrotowy silnik bezszczotkowy jest również generatorem i to całkiem niezłym.:D
2. Jak napęd elektryczny z panelami to musi być regulator i akumulator.
3. Są regulatory do układów generator + panele

Widzę dwie możliwości:
a. Mięśnie kręcą łopatkami i osobny silnik ze śrubą
b. Silnik z wałem przelotowym i przekładnia.

_________________
Pozdrawiam, Piotr ppw Weroński
Marzenia to zmora, nie mieć marzeń to koszmar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 14:41 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Napęd raczej będzie tylko od siły mięśni. Wytwarzana energia będzie służyć np. do podładowania komórki, podłączeniu radia, itp. (oczywiście w zależności ile energii uda się uzyskać).

Jaka "mniej-więcej" powinna być grubość warstwy tkaniny szklanej+żywicy aby pływak miał przyzwoitą sztywność i nie był bardzo podatny na pęknięcia? 2-3 warstwy wystarczą, czy będzie to za mało?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 14:46 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
viewtopic.php?f=1&t=11964
:D

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 11:30
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie dowieźli
maxter napisał(a):
Wytwarzana energia będzie służyć np. do podładowania komórki, podłączeniu radia,


Nic nie rozumiem????
1. Moja stara 6310 "trzyma" nawet miesiąc: włączona, nieużywana, silny sygnał.
2. Nowsza ma radio i inne gadżety i też ładuję raz na tydzień..
3.
ppw napisał(a):
2. ........z panelami to musi być regulator i akumulator.
. Tego nie unikniesz.

Na 3m2 nie popływamy zbyt długo ;)
Wyboru paneli też nie masz. Tylko maty.

_________________
Pozdrawiam, Piotr ppw Weroński
Marzenia to zmora, nie mieć marzeń to koszmar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 16:30 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ppw napisał(a):
1. Moja stara 6310 "trzyma" nawet miesiąc: włączona, nieużywana, silny sygnał.
2. Nowsza ma radio i inne gadżety i też ładuję raz na tydzień..

Mój smartfon podczas korzystania z internetu/oglądaniu filmów/słuchaniu muzyki nie wytrzyma doby, więc.... Zresztą to były tylko przykłady.

Cytuj:
3.
ppw napisał(a):
2. ........z panelami to musi być regulator i akumulator.
. Tego nie unikniesz.

Tak, wiem o tym.

Cytuj:
Na 3m2 nie popływamy zbyt długo ;)

Co masz na myśli?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 11:30
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie dowieźli
maxter napisał(a):
Cytuj:
Na 3m2 nie popływamy zbyt długo

Co masz na myśli?


Ile godzin można siedzieć na 4-rech literkach :D

Korzystania ;) ze smartfona przy pedałowaniu też jakoś nie mogę sobie wyobrazić

_________________
Pozdrawiam, Piotr ppw Weroński
Marzenia to zmora, nie mieć marzeń to koszmar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 16:44 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 12:32
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ppw napisał(a):
maxter napisał(a):
Cytuj:
Na 3m2 nie popływamy zbyt długo

Co masz na myśli?


Ile godzin można siedzieć na 4-rech literkach :D


Ahh... O to chodzi. No cóż, wiadomo że lepiej byłoby zbudować hauseboat'a ale niestety... :(.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Cytuj:
Korzystania ze smartfona przy pedałowaniu też jakoś nie mogę sobie wyobrazić

No to współczuję marnej wyobraźni. ;) , wyobraź to sobie ze ta twoja stareńka nokia padnie i pozostanie ci kupno smartphona, bo innych nie będzie w promocji u operatora ;) Nie dla wszystkich długość działania jest najważniejszym kryterium, ja lubie gadżety i bardzo dobrze rozumiem Maxtera.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 11:30
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie dowieźli
lj78 napisał(a):
wyobraź to sobie ze ta twoja stareńka nokia padnie


Mam jeszcze dwie :), pierwsze modele na pasmo 900MHz i szufladę akumulatorów Lion :D Kiedyś baterie u NOKIA były wymienne między modelami.

Reszta, no comments ;)

_________________
Pozdrawiam, Piotr ppw Weroński
Marzenia to zmora, nie mieć marzeń to koszmar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2012, o 22:18
Posty: 30
Lokalizacja: Braniewo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie mam
Witam:-)

qxqx napisał(a):
a co do kadłuba, to katamaran jak najbardziej, bo będzie stawiał najmniejsze opory, stąd i mniej energii potrzeba.
na stronie Garryego, gdzieś tam w dawniejszych wpisach, jest pokazane jak zrobić pływak z pianki lub styropianu wzmocnioneego sklejką
http://outriggersailingcanoes.blogspot.com/

"Cudze chwalicie... swego nie znacie...." czy jakoś tak ;)
http://www.salmoboats.com/outrigger_canoe.html

_________________
Pozdrawiam

Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Yogi_ napisał(a):
Witam:-)

qxqx napisał(a):
a co do kadłuba, to katamaran jak najbardziej, bo będzie stawiał najmniejsze opory, stąd i mniej energii potrzeba.
na stronie Garryego, gdzieś tam w dawniejszych wpisach, jest pokazane jak zrobić pływak z pianki lub styropianu wzmocnioneego sklejką
http://outriggersailingcanoes.blogspot.com/

"Cudze chwalicie... swego nie znacie...." czy jakoś tak ;)
http://www.salmoboats.com/outrigger_canoe.html

Że niby co? Jakąś specjalna technologia? Zwykle szycie i klejenie. Dokladnie tak jak ja robię swój pływak, do którego już linka dałem.

***********

A właśnie plywak G.Dierkinga jest dobrym przykładem ma wykorzystanie styropianu/styroduru.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2012, o 22:18
Posty: 30
Lokalizacja: Braniewo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie mam
lj78 napisał(a):
Że niby co?

Oj...
Że niby polskie i darmowe. :-)

_________________
Pozdrawiam

Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zagraniczne, stare, sprawdzone, opowiedziane i rownie darmowe bywa niegorsze chyba?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2012, o 22:34 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Zagraniczne bywa niezgorsze , a i lepsze też bywa .
To oczywista oczywistość .
Niemniej na stronie Garego Dierkinga jest odsyłacz do Salmo 19 Andrzeja Książyka .
Salmo też funkcjonują nie tylko na papierze , a jakbyco ,
to konwersacja będzie łatwiejsza .
Użyte materiały są dostosowane do występujących na polskim rynku .
Konstrukcja powstała w jednostkach SI , a nie była przeliczana z cali .
Moim zdaniem warto rozważyć .
Pozdrawiam .
Eugeniusz Panek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2012, o 05:46 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Znam kogoś, kto ma pomysł i wyliczenia na świetny rowerek wodny z napędem "na koło". Jest to konstrukcja wyjątkowo nowatorska i rzekł bym "kontrowersyjna". Rowerek ten ma służyć do szybkiego pływania (podobno się da ;) ), a nie do taplania. Wystarczy dołożyć dynamo, panele słoneczne i małą elektrownie wiatrową.... :lol:
A tak poważnie to jak Cię ten temat interesuje to podam na PW namiary.
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2012, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2012, o 22:18
Posty: 30
Lokalizacja: Braniewo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie mam
Catz napisał(a):
Zagraniczne, stare, sprawdzone, opowiedziane i rownie darmowe bywa niegorsze chyba?

Jasne że nie :-)
Np: Obrazek
z http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=24
w połączeniu z rzeczonym a wyżej wymienionym pływakiem (zmniejszonym o połowę) może stanowić fajne pływadełko :-)
Pływak przenoszę do LibreCada, na razie w wersji 1:2.

_________________
Pozdrawiam

Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL